Co tankujesz do swojego REXa ?
Wszystkie sondaże jakie dotychczas się odbywały na WWW - można komentować.

Posty: 139   •   Strona 7 z 10   •   1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Co tankujesz do swojego REXa ?

95-ke
228
57%
98-ke
111
28%
99+ Vpower
29
7%
Paliwo specjalne
4
1%
LPG
31
8%
 
Liczba głosów : 403
Avatar użytkownika
JuM3R
Forumowicz
 
Posty: 674
Dołączył(a): 2006-09-10, 14:05
Lokalizacja: Warszawa

przez JuM3R » 2007-09-13, 14:22

98 NESTE :D
czasami na bogato jakieś wipałery czy cuś :rotfl:
z5t

Avatar użytkownika
freerider.crx
Forumowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2007-07-07, 11:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

przez freerider.crx » 2007-09-13, 15:01

tylko V-power, Verva lub 98 Ultimate. nigdy nie zalalem ścierwa 95!!!

Avatar użytkownika
Diups
Moderator
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 2006-08-20, 16:34
Lokalizacja: Kraków

przez Diups » 2007-09-14, 18:40

95 .... na wiekszych stacjach - bo i tak niewazne czy shell statoil itp to jest to samo przeciez...
DELSLOW PROJECT
[center]Mój ulubiony cytat na tym forum skierowany do mnie to:
Dratinni napisał(a):odezwał się ten co ma del sol i go nie stać na dokładki i siatex
[/center]

Avatar użytkownika
bacus0086
Forumowicz
 
Posty: 498
Dołączył(a): 2006-10-17, 15:30

przez bacus0086 » 2007-09-18, 20:15

ja leje BP 98! po co mam tracic koniki?
ED9 146KM
:diabelek:



The Power Of Dreams - HONDA

Avatar użytkownika
THOMASSEK 85
Forumowicz
 
Posty: 424
Dołączył(a): 2007-09-05, 17:18
Lokalizacja: RYBNIK CITY No.1

przez THOMASSEK 85 » 2007-09-18, 20:37

BP 98 ULTIMATE A JE TO! :ok:

Avatar użytkownika
Vein
Forumowicz
 
Posty: 162
Dołączył(a): 2006-11-21, 20:13
Lokalizacja: Gdansk

przez Vein » 2008-02-01, 02:13

Mam autko tydzień i pierwsze dni jeździłemna 95, później zalałem na JET 98 i nieodczułem różnicy(jakaś oszukana ta 98). No i dziś zatankowałem na BP 98 Ultimate i co ciekawe autko stało sie żywsze, ale silnik zaczął głośniej pracować... O co kaman ?

Avatar użytkownika
synek
Forumowicz
 
Posty: 2282
Dołączył(a): 2007-07-25, 11:21
Lokalizacja: Białystok

przez synek » 2008-02-01, 15:02

tylko nos, przy specjalnych okazjach paliwo rakietowe :rotfl2: no jeszcze czasami sie piwkiem dopije :rotfl2:

Avatar użytkownika
Prokop
Forumowicz
 
Posty: 165
Dołączył(a): 2009-02-11, 18:26
Lokalizacja: Sopot

przez Prokop » 2009-03-25, 12:11

Odświeże trochę temat. Znalazłem w necie poniższy tekst i już nie wiem co myśleć o tych wszystkich paliwach.




--->Hmm coz moge powiedziec. Jako wielki zwolennik PB98, ktora daje mi subiektywne wrazenie, ze samochod ciszej pracuje i jest elastyczniejszy, ponadto pozwala zaoszczedzic pare groszy w portfelu musze sie w koncu zderzyc z faktami. Otoz przegladajac net w poszukiwaniu informacji o paliwach, ich cenach i roznicach natrafiam oto na taki art. Ciekaw jestem waszej opinii oraz zastanawiam sie jak mam skonfrontowac swoje wlasne odczucia z "faktami"

Paliwo PB 95 jest mocniejsze od PB 98! Udowadniamy tę ryzykowną tezę
Okta(nowe) fakty i mity
Jeśli Twój samochód może jeździć na benzynie PB 95, nie ma sensu tankować do niego paliwa o wyższej liczbie oktanowej. Mocy od tego nie przybędzie, a wręcz odwrotnie. No chyba że jest to paliwo o zwiększonej wartości energetycznej lub zawierające większe ilości związków tlenu.

Teoria
Zacznijmy od teorii. Każda benzyna dostępna na stacjach charakteryzuje się dwoma podstawowymi cechami. Pierwsza to wartość opałowa (energetyczna), a więc ilość energii, jaką uzyskuje się w procesie spalenia określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość - czyli zawartość oktanów, odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe. Im oktanów więcej, tym paliwo spala się wolniej i łagodniej.
Benzyna zaraz po procesie rafinacjicharakteryzujesię niską liczbą oktanową - w granicach 70. Dopiero później, w trakcie uszlachetniania, oktanowość jest podnoszona przez zastosowanie specjalnych dodatków paliwowych, którymi są najczęściej węglowodory o wysokiej oktanowości. W zależności od proporcji mieszanki otrzymuje się finalnyprodukto zadanej liczbie oktanów, który następnie trafianastacje benzynowe.
W udowodnieniu tezy, że paliwo PB 95 daje więcej mocy niż PB 98, przychodzi z pomocą prosta zależność fizyczna.Jakwspomnieliśmy,paliwoowyższej liczbie oktanowej spala się z zasady wolniej od paliwa, które ma tę liczbę mniejszą. Idąc dalej, paliwo, które spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta rozwinie mniejszą moc.

Na hamowni
Teoria teorią, ale jak to wygląda w praktyce? Mając przez lata zakodowaną w głowie prawdę o tym, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej (droższe) jest lepsze od zwykłej „95”, jakoś nie mogliśmy uwierzyć, że test pokaże co innego. Postanowiliśmy poddać badaniu Cinquecento Sporting na hamowni w krakowskim V-tech Tuning.
Najczęściej stosowane przez polskich kierowców paliwo PB 95 stanowiło bazę naszych testów. Przeprowadzone badanie dało rezultat 59,2 KM na silniku oraz 40,9 KM na kołach. Po zużyciu całego baku udaliśmy się na stację benzynową, by zatankować zwykłą benzynę „98”. Wynik kolejnego pomiaru na hamowni potwierdził teorię! Auto osiągnęło wyraźnie niższą moc niż na teoretycznie gorszej benzynie PB 95. Wyniosła ona 54,5 KM na silniku i 39,1 KM na kołach. - Prawa fizykinie kłamią - z uśmiechem potwierdził nasze spostrzeżenia Tomasz Pirowski, szef V-tech. A więc test udowodnił, że tankując paliwo o wyższej liczbie oktanowej, powodujemy, że mniej chętnie się ono spala w silniku, a co za tym idzie, traci on na mocy. - Nie jest to żadna rewolucyjna teoria. Potwierdzi wam ją każdy chemik - dodał Pirowski, gdy z niedowierzaniem kręciliśmy głowami. Subiektywne wrażenie, że nasz silnik pracuje lepiej na paliwie 98 wynika z faktu, że spalając paliwo łagodniej, pracuje on niejako z większą kulturą, a więc ciszej. Na „ucho” jest lepiej, mocy jednak ubywa. Teraz już wiemy, że w myśl znanego sloganu reklamowego „Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać” nie będziemy już robić sobie „prezentów”, tankując do zwykłego auta droższe paliwo 98.

Wyjątek od reguły?
Zaintrygowani wynikami pomiarów postanowiliśmy pójść za ciosem i sprawdzić, czy setki amatorów sportowych wrażeń, tankujących szeroko reklamowane paliwa 99+, po prostu dają się nabierać na marketingowe sztuczki. Do paliw 99+ możemy zaliczyć wprowadzony ostatnio na rynek BP Ultimate oraz dobrze znany Shell V-Power 99. Oba te paliwa posiadają oktanowość zbliżoną do 100. Według teorii, moc samochodu wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa powinna dalej spadać. Tymczasem znów zostaliśmy zaskoczeni. Odczyt z hamowni po zatankowaniu benzyny typu 99+ przyniósł wzrost mocy. Osiągnęliśmy wynik 59,8 KM na silniku i aż 42,1 na kołach. To rezultat lepszy niż na paliwie PB 95 i znacznie lepszy niż na zwykłym PB 98. Prawdę mówiąc, byliśmy w tym momencie lekko zdezorientowani. O co tu chodzi?
Po raz kolejny z wyjaśnieniem przyszedł Tomasz Pirowski. - To proste. Dzieje się tak dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 - wyjaśnił nasz rozmówca. Dowiedzieliśmy się od niego, że do nowych „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnejmieszanki.Wostatecznymrozrachunkuzwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego „niechęcią” do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc.

Sport
Ktoś powie, że skoro paliwa o niższej liczbie oktanowej dają wyższą moc, to dlaczego w sporcie używa się benzyn o bardzo wysokiej liczbie oktanowej? Przecież doskonale znany rajdowcom Elf Turbo Max ma liczbę oktanową 101,7.
Spieszymy z wyjaśnieniem. Wspomnieliśmy na początku o zjawisku spalania stukowego. Pojawia się ono w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki wyczynowych samochodów niż silniki aut seryjnych. To dlatego w tych pierwszych należy stosować wysokooktanowe paliwa - po to, aby spowolnić proces spalania. Jest to nieuchronny kompromis powodowany troską o żywotność sportowych silników.
Co ciekawe, gdyby zjawisko spalania stukowego w ogóle nie występowało, można być pewnym, że każda z rajdówek jeździłaby na paliwie o bardzo niskiej oktanowości, w myśl zasady, że do silnika należy stosować benzynę o najmniejszej możliwie liczbie oktanowej, przy której działa on poprawnie. Spalanie stukowe jednak istnieje, przyprawiając o ból głowy konstruktorów silników. Może to i lepiej, bo czy ktokolwiek potrafisobiewyobrazićsamochódWRC na 70-oktanowej benzynie?
Michał Niezbecki

http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf


Mam silnik d16z6 i staram się lać 95v-power, chciałem właśnie dzis zalać 98 (czasem się skuszę) Ale teraz naszły mnie wątpliwości.

Avatar użytkownika
qba_21
Forumowicz
 
Posty: 1786
Dołączył(a): 2007-02-17, 21:09
Lokalizacja: Ołobok/Świebodzin
Samochód: CRXEE8

przez qba_21 » 2009-03-29, 09:42

czemu watpliwości?? zatankujesz 98 zapłacisz wiecej ale spali mniej, tylko abyś odczól różnice musial byś mieć niemal pusty zbiornik i zalać do pełna.
im wieksza liczba oktanowa =mniejsze spalanie a im wieksza wartość energetyczna,kaloryczna=wiecej mocy.
miedzy 98 a 95 nie odczujesz różnicy w osiagach raczej, musial bys zalać cały zbiornik99+ to jakis tam wzrost mocy odczujesz.
Najpiękniejszy widok dla oka.......... piękna kobieta w CRXie...... a jaka kobieta w CRXie nie jest piękna:D

Mike ED6
Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2007-05-13, 21:10

przez Mike ED6 » 2009-03-30, 13:26

panowie, mam pytanko co jest napisane na klapce wlewu paliwa w crxie z Z5 na pokładzie ??

bo dla A9 jest napisane że minimum RON97, ale to nie dotyczy chyba z5, wiec prosiłbym, żeby ktoś to sprawdził bo nie mam dostępu do crxów za dużo :)

KAMILER
Forumowicz
 
Posty: 216
Dołączył(a): 2007-12-04, 22:36
Lokalizacja: WAWA

przez KAMILER » 2009-03-30, 13:29

coz przez cwile 95 lalem i co sie okazalo? auto jest bardzoej mulowate. wiecej pali.. zaczelem zalewac znowu 98. pali mniej. wiec mimoze wacha drozsza wychodzi na to samo :) a tankuje na statoil lub neste 98 za 3.92 zl. wiec wybor oczywisty poza tym ze smiga lepiej , a finansowo wychodzi na to samo .. :)

ps Qba. coz nie zgodze sie . od razu czuc roznice. nie wime czy tylko u mnie , raczej watpie bym tylko ja tak mial.. :P ale jest widoczna i to bardzo....

Kaspol
Forumowicz
 
Posty: 2037
Dołączył(a): 2004-11-08, 16:47
Lokalizacja: Kryry
Samochód: crx ee8

przez Kaspol » 2009-03-30, 15:04

roznicy nie ma zadnej, jedynie moze sie po prostu lepiej czujesz jak zalejesz 98 i ci sie wydaje ;)

Fletch
Forumowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2006-01-08, 17:28
Lokalizacja: Krosno

przez Fletch » 2009-03-30, 16:01

u mnie w Z5 pisze 95 pb ale kiedys zalalem 98 i zero roznicy

Mike ED6
Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2007-05-13, 21:10

przez Mike ED6 » 2009-03-30, 17:13

Fletch, pisze na klapce ze minimum 95 ?

a co do spalania na 95 i 98 że jednym chodzi lepiej innym gorzej, to jest kwestia ustawienia zapłonu.

Ustawiałem zapłon w ASO na benzynie 95 z BP, i chodził miodzio, zalałem ostatnio 40litrów BP Ultimate 98 i są problemy z rozruchem (nie odpali za pierwszym razem) i ogólnie gorzej jeździ. Sądzę że gdybym ustawiał zapłon przy 98 w baku byłoby dobrze a nawet lepiej niż na 95.

Dlatego że każdy ma inaczej poprzestawiany zapłon, to jednemu jeździ lepiej na 98 innemu gorzej - jak się mylę to mnie poprawcie.

Nowsze samochody same dostosowywują kąt wyprzedzenia zapłonu do paliwa, dlatego można tam odczuć poprawę po zalaniu 98, u nas trzeba samemu dostosować zapłon do paliwa na jakim jeździmy.

Fletch
Forumowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2006-01-08, 17:28
Lokalizacja: Krosno

przez Fletch » 2009-03-30, 18:45

nie pisze ,pomylilo mi sie z ksiazka obslugi ;)

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 139   •   Strona 7 z 10   •   1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Teraz jest 2024-04-28, 19:11