mr073k napisał(a):Damian84, to twoje prawo fizyki jest złe, na zimnym sie reguluje dlatego ze po nagrzaniu luz sie kasuje, jak sie cos nagrzewa to i zwieksza swoja objetosc, a jako ze trzonek zaworu nie moze zwiekszyc srednicy to sie wydłużna...
To ja napiszę, że to nieprawda, że luz się zmniejsza na ciepłym silniku. Luz na ciepłym jest większy. Sam w to nie wierzyłem jak mi powiedział znajomy mechanik, więc musiałem sobie poparzyć łapy i zmierzyć luzy na ciepłym D16Z2.
Tajemnica polega na tym, że trzonki zaworowe nie są zawieszone w przestrzeni, tylko są osadzone w głowicy zrobionej z aluminium. Aluminium też się nagrzewa i puchnie, a na dodatek ma lepszą rozszerzalność temperaturową od stali. W ten sposób luzy na ciepłym są większe, bo głowica rozszerza się bardziej niż trzonki zaworów
przema72 napisał(a):następna sprawa to zawory nawet ssące pracują w komorze spalania i ich temperatura będzie większa niż aluminiowej głowicy bo zawory chłodzone są tylko na końcach trzonków przez głowice , dlatego też będą sie luzy kasować po nagrzaniu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości