Witam,
Mam takie pytanie, czy ktoś z Was dokładał do del solki automatyczną antenę? Mam zwykłą manualną i zastanawiam się czy jest przygotowana instalacja pod elektryczną.
Wiem, że można sprawdzić ściągając tapicerkę, ale najpierw zapytam.
eee... dlaczego ma mieć automata ?
jak wysuwa i wsuwa bez oporu ręką to ma manual
co do instalki to nie wiem czy jest,
ale to przecież podpięcie jak pod zwykłą pewnie
+ kabel sygnałowy do radia żeby wypuścił antenę do góry po włączeniu
Jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie ale wydaje się być to zupełnie proste do ogarnięcia i jakoś nie czasochłonne
DELSLOW PROJECT
[center]Mój ulubiony cytat na tym forum skierowany do mnie to:
Dratinni napisał(a):odezwał się ten co ma del sol i go nie stać na dokładki i siatex
W ramach wyjaśnienia to mam manualną na 100%. Pytam, bo nie mam czasu żeby zerknąć czy wiązka na automatyczną jest na miejscu, a chciałbym już coś zamówić, kupić, bo jak się zabiorę za rozbieranie to żeby mieć co trzeba.
W seri były zakładane automaty i były do niej instalacje ale jesli masz monuala to pewnie instalacji nie bedzie ja mam automat i miałem po urywane kable a z tego co mowił mi znajomy leciały one do radia tz gdy właczasz radio to sie wysówa lub kolo swiateł przeciw mgielnych masz przełacznik aux i do niego sie podłacza
Elektryczna musi miec poprowadzoną wiązke z prądem żeby się wysówała, pewnie jak fabrycznie masz manuala to ta wiązka nie jest pociągnięta. Jak wymieniałem u siebie automat na manuala to ta wiązka była podpięta do mechanizmu wysuwającego antene. Ogólnie to się mega namocowałem żeby tą starą wyjąć(nie zawsze jest to takie proste wbrew pozorom, musiałem łamać plastiki trzymające antene w budzie). Zanim zaczniesz wymieniać antene zobacz czy bezproblemu da się odkrecić starą i ją wyjąć bo jak nie to ja bym sie nie czepiał bo sobie roboty zafundujesz na dlugie popołudnia. Jakby co to mam el. mechanizm wysuwania anteny wraz z anteną z obłamanym bagnetem. Taka rada z mojej strony.
Ja mam pytanie odnośnie mojej del solki. A więc odkąd kupiłem auto to jeżdżę z anteną Boscha przyklejoną do szyby przedniej. Przy zmianie radia postanowiłem spróbować podpiąć antenę oryginalną/tylną. Problem w tym że też nie wiem czy jest elektryczna, a nie chcę rozbierać w zimę pod blokiem pół auta, żeby zobaczyć co w trawie piszczy
Więc antena nie wysuwa się razem z włączeniem radia (wpiąłem po prostu od niej kabel w radio, nic więcej). Problem w tym, że ręcznie też nie da się jej wysunąć, nie ma nawet za co tam złapać, żeby za nią pociągnąć do góry. Po włączeniu radia, antena zostaje schowana, a radyjo odbiera tylko jedną stację (co prawda bardzo czysto xD) i nic więcej.
Mam jeszcze takie pytanie. Którędy idą kable od anteny do radia? Głównie chodzi o ten od ew. zasilania. Pytam, bo pod plastikami tylnymi (tam gdzie są schowki) leży odłączony, zwinięty kabel, który chowa się w karoserii w okolicach anteny. Co najdziwniejsze w połowie posiada jakiś dziwny, prosty włącznik, najpewniej
niefabryczny.
Teraz podpinałem tą antenę do Pioneer, nowe radio dopiero przyjdzie i będzie to Sony.
Mimo wszystko chciałbym się najpierw dowiedzieć jak organoleptycznie sprawdzić czy antena jest el. czy manualna. Manualna domyślam się powinna mieć jakiś uchwyt czy coś, żeby ją wyciągnąć, a moja jest schowana do środka szczelnie.
O tak robisz: Otwierasz bagaznik i odchylasz dywanik boczny z prawej strony (tam jest antena). Zaglądasz tam, pomagając sobie zdolnościami manualnymi próbujesz wyczuć ręką antena jest automatyczna, tzn czy ma system wysówania anteny.
Coś takiego: to zdjecie anteny wyciągnietej z mojej soli, zamontowałem ręczną czyli sama antena bez tego jajca